TV2 - Több mint testőr:
Gyömrő újság:
Csajok magazin:
Egyre több vállalkozó szellemű fiatal tűnik fel Magyarországon, ám keveseknek sikerül olyan komoly elkötelezettséggel és alázattal belefognia ötleteinek megvalósításába, mint Sramó Zsoltnak, aki vállalkozásának indulása óta több európai országban is nagy elismerésre tett szert szakértelmének köszönhetően.
Mit lehet tudni rólad?
Mindig közel állt hozzám a fitnesz világa, de műszaki beállítottságú emberként sosem maga a sportág űzése, mint inkább a mögöttes háttér, a fitnesz gépek mechanizmusa érdekelt.
Nagyon tetszik a cégnevetek. Találó. Nálatok mindenki orvos?
Köszönjük szépen. Igen, mi valóban a fitnesz gépek orvosainak tartjuk magunkat és a csapatban mindenkinek megvan a maga kis szakterülete. Vannak értékesítési rezidenseink, szervízvezető főorvosunk, és karbantartásvezető főorvosunk is. Mi szívből dolgozunk ugyanúgy, mint az orvosok csak éppen nem ember, hanem „gépéleteket” mentünk. Ez a mi védjegyünk.
Jól tudom, hogy magad is szervizesként kezdted pályafutásodat?
Igen, közel 12 évvel ezelőtt, 20 évesen kerültem bele a kondigépek világába. Kb. 5 éves szerviz és műhely vezetői tapasztalat után alapítottam meg a saját vállalkozásomat ezen a területen a GymDoctor előtt. Több hasonló profilú cégnek is dolgoztam, mint alvállalkozó, és már ebben az időszakban is több fitnesz terem megnyitása fűződött a nevemhez. Csak 3 év elteltével jöttem rá, hogy a több kezet is érintő információ átadás nagy mértékben lassítja a szervizelést. Ekkor döntöttem úgy, hogy létrehozok egy társas vállalkozást és első kézből veszem fel a megrendeléseket. Az életemben a 3 úgy látszik egy bűvös szám, hiszen megint csak ennyi évnek kellett eltelnie, hogy meglássam az együttes vezetésből fakadó problémákat és kiszálljak a társulásból.
Gondolom megviselt az üzleti csalódás...Mi történt ez után?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem viselt meg, és könnyen vettem az akadályokat. Természetesen minden elválás nehéz, legyen az üzleti, vagy magánéleti, de ha az embernek döntenie kell, a legrosszabb döntés az, ha nem döntünk. Úgy érzem a GymDoctor a legjobb bizonyíték arra, hogy nem kell bánnom semmit a múlt történéseiből.
A szétválást követően, az évek alatt sem múló szakmai elhivatottságnak köszönhetően, sikerült olyan kiváló, országosan is elismert fitneszgép szerelőket magam köré delegálnom, akikkel képesek vagyunk a piac legmeghatározóbb szereplőjévé válni, és kiépíteni Európa vezető fitnesz vállalatát.
Ez elég nagy cél. Hol tartasz most a megvalósításban?
Nagy sikernek könyveljük el, hogy magyar viszonylatban az iparág 2. legnagyobb követőtáborával rendelkezünk a social media területén, amit mindössze pár hónap alatt értünk el mindenféle marketingfogás nélkül. Ezen kívül több médium felkeresése mellett, örömmel fogadtuk a Ti megkereséseteket is, melynek köszönhetően létrejött a mai beszélgetésünk. A korábbi tapasztalatok alapján nagyobb hangsúlyt kell fektetünk a kommunikációra, ezért több videós tartalom gyártásán dolgozunk jelenleg is, aminek a megjelenése már az idei évben várható.
A fejlődésben a fiatalos lendület hajt bennünket és ennek megőrzése érdekében igyekszünk a fiatalabb generáció érdeklődését is elnyerni a szakma iránt, valamint képzésükkel bevonni őket a munkálatokba. Természetesen nem feledkezünk meg az idősebb, tapasztaltabb kollégákról sem, így a 2019-es évben tervezzük senior programunk megalapítását.
Miben nyújtasz mást, mint konkurenseid? Hisz, ha idáig eljutottál, biztos van, amiben többet, jobbat tudsz nyújtani.
Magyarországon egyedülálló non stop szervizháttérrel, személyre szabott megoldásokkal, és piacvezető árakkal prémium minőséget szolgáltatunk. Nem csak új, hanem az általunk, gyári technológiával felújított gépeket is forgalmazzuk, amire a konkurensektől eltérően 1 év teljeskörű garanciát vállalunk. Nem csak B2B, hanem B2C tevékenységet is folytatunk, így az otthoni, kis értékű rendeléseket is készséggel fogadjuk. De talán ami a legfontosabb, hogy a munkánk itt nem ér véget. Nagy hangsúlyt fektetünk az utógondozásra. Full service vállalkozásként segítünk marketing tanácsadásban, 3D látványtervezésben, havi karbantartásban, – hogy a gépek minél tovább, hiba nélkül működhessenek,–hiba esetén pedig gyors szervizszolgáltatással. Úgy hiszem, nincs olyan probléma amit ne tudnánk orvosolni, és ezt félre ne értsd, nem a nagyképűség, hanem a sok év alatt szerzett szakmai tapasztalat mondja belőlem.
Semmi sem fontosabb, mint az ügyfeleink bizalma, ám ezt könnyű elveszíteni. Nem egyszer láttam már más cégeknél, hogy egy meghibásodott motorvezérlőt mindenféle megalapozottság nélkül kicseréltek, pedig a panelen megkeresett és kijavított hiba bizony komoly költségektől mentette volna meg a megrendelőt.
Tehát akkor az alapoktól indultál és onnan építetted fel a mostani karriered. Ez gondolom nagy segitséget jelent az értékesítésben is.
Persze, hiszen így ismerem az összes gép gyenge pontját, és pontosan tudom, hogy melyiket, kinek és miért ajánlom. Mikor terem körbejárást tartunk a potenciális ügyfeleimmel, a meglévő géppark betegségeire zavarba ejtő módon, azonnal tudok receptet felírni vény nélkül .
Zárásként, van esetleg példaképed, akire felnézel?
Az van csak igazán, de kiemelném Robert Bosch-t, akinek híres mondását minden üzletkötésnél szem előtt tartok: „Inkább pénzt, mint becsületet veszítsek!”